De cliëntenraad vertegenwoordigt de gemeenschappelijke belangen van de cliënten. De cliëntenraad probeert knelpunten te signaleren en oplossingen aan te dragen vanuit het perspectief van de cliënten. Hiermee levert de cliëntenraad een bijdrage aan de verbetering van de kwaliteit van de zorgverlening. De cliëntenraad kan de bestuurder van de Spoedpost gevraagd en ongevraagd advies geven over zaken die direct de cliënten aangaan. Voorbeeld hiervan is de wijze waarop en de frequentie waarmee cliëntenraadplegingen worden gehouden.
Hoe werkt de cliëntenraad?
De cliëntenraad heeft vier maal per jaar overleg met de bestuurder en de kwaliteitsmedewerker van de Spoedpost. Tijdens dit overleg worden zaken besproken die goed gaan en zaken die beter kunnen. Ook worden het kwaliteitsjaarverslag en het beleidsplan besproken. Daarnaast heeft de cliëntenraad eenmaal per jaar overleg met een vertegenwoordiging van de raad van toezicht. De cliëntenraad wordt betrokken bij de benoeming van leden van de raad van toezicht.
Wie zijn de leden van de cliëntenraad?
De cliëntenraad bestaat minimaal uit drie en maximaal uit zeven leden. De cliëntenraad bestaat op dit moment uit:
- de heer W. Oostwouder
- mevrouw E. Thijssen
- de heer D. Wellink
- de heer A. Khennane
- Mevrouw D. Storm
Contact met de cliëntenraad
Heeft u suggesties voor de cliëntenraad of wilt u meer informatie over de cliëntenraad? Dan kunt u contact opnemen via e-mail: pyvragraennq@tpunneyrzzrezrre.ay
Interesse om lid te worden van de cliëntenraad?
De cliëntenraad zoekt nieuwe enthousiaste leden die haar willen komen versterken. Als u geïnteresseerd bent kunt u een e-mail sturen naar pyvragraennq@tpunneyrzzrezrre.ay.