• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
Spoedpost Haarlemmermeer

Spoedpost Haarlemmermeer

Spoedpost Haarlemmermeer

Levensbedreigende situatie?
Bel altijd 112
  • Patiënten informatie
    • Hoe werkt de Spoedpost?
    • Kosten
    • Dienstapotheek
    • Privacy
    • Heeft u een klacht?
  • Veelgestelde vragen
  • Organisatie
    • Over ons
    • Vacatures
    • Cliëntenraad
  • Contact
  • English
023 - 201 03 33 voor spoed
in de avond/nacht en in het weekend
Home » Frequently Asked Questions

Frequently Asked Questions

Algemeen

Wanneer belt u?

Indien u huisartsenzorg nodig heeft die niet kan wachten tot de eerst volgende werkdag van uw eigen huisarts.

Wordt er op de Spoedpost ook aandacht besteed aan kindermishandeling?

Op de Spoedpost geven we extra aandacht aan de veiligheid en gezondheid van kinderen tot 18 jaar en zijn we alert op signalen van kindermishandeling. Dit gebeurt door het stellen van een aantal standaardvragen door de huisarts. Ook kan soms een kort lichamelijk onderzoek plaatsvinden. De arts zal uw kind vragen zich uit te kleden. Vervolgens bekijkt hij/zij uw kind op eventuele verwondingen.

Het maakt daarbij niet uit of het kind binnenkomt met iets kleins of met ernstig letsel. Ook als het letsel klein en duidelijk zichtbaar is, kan het standaard onderzoek worden gedaan. Het onderzoek gebeurt door een arts en duurt maar een paar minuten. U mag tijdens het onderzoek bij uw kind blijven en de bevindingen worden altijd met u besproken.

Bij het onderzoek kan de huisarts het vermoeden hebben dat het letsel van het kind een andere oorzaak heeft dan wordt verteld. Volgens landelijke richtlijnen zal de arts dan verder moeten kijken hoe het letsel is ontstaan. Het is mogelijk dat de huisarts zijn/haar zorgen daarover met u bespreekt. Mocht uit dit gesprek blijken dat er thuis of in de omgeving van het kind problemen zijn, dan kan er samen met u gekeken worden hoe er verder hulp geboden kan worden.

Door gebruik te maken van deze methode hopen wij vroegtijdig probleemsituaties thuis of in de woonomgeving te signaleren. Zo kunnen we kinderen en hun ouders/verzorgers hulp aanbieden, bijvoorbeeld door te verwijzen naar geschikte hulporganisaties. De eigen huisarts wordt door ons geïnformeerd over het een contact met de Spoedpost.

Kosten

Wat kost een bezoek aan de Spoedpost?

Per 1 januari 2022 gelden onderstaande tarieven:

  • Telefonisch consult: € 35,-
  • Consult: € 139,96
  • Visite: € 209,94

Voor meer informatie

Medicijnen

Is er een apotheek bij de Spoedpost?

Ja er is een Dienstapotheek bij de Spoedpost.

Voor meer informatie

Privacy

Worden de telefoongesprekken opgenomen?

Alle binnenkomende telefoongesprekken bij de Spoedpost worden opgenomen. De opgenomen gesprekken worden gebruikt voor kwaliteitsdoeleinden en afhandelen van klachten. De opnames worden gedurende één jaar bewaard. De vastgelegde gesprekken worden uiterst vertrouwelijk behandeld en vallen onder de geheimhoudingsplicht.

Medische gegevens

Weet mijn huisarts ook van mijn contact met de Spoedpost?

Als u contact heeft gehad met de Spoedpost, dan ontvangt uw eigen huisarts op de volgende werkdag altijd een bericht over dit contact. In dit bericht staat waarom u contact heeft gehad met de Spoedpost en het advies of de behandeling. Ook data en tijden en degenen met wie u contact heeft gehad zijn vermeld.

Primaire Sidebar

Voordat u belt, doorloop eerst deze vragen

Wij voorzien u direct van advies.

Start

Spoedpost Haarlemmermeer

023 - 201 03 33 voor spoed in de avond/nacht en in het weekend

Footer

Spoedpost

023 - 201 03 33
Hou altijd uw legitimatie, BSN en medicatieoverzicht bij de hand.
  • Privacy & cookies
  • Gebruiksvoorwaarden